در ابتدای سال‌هایی که ویروس hiv کشف شد شیوع این ویروس در ایالات متحده آمریکا بیشتر میان افراد همجنسگرا دیده می‌شد.

امروزه نیز تصورهای بسیاری در مورد افراد همجنس‌گرا وجود دارد مانند

  • اینکه هر کسی همجنسگرا است حتماً به ایدز مبتلا است
  • همجنس گرایی باعث گسترش ایدز شد ….

در این مقاله می‌خواهیم تمامی موضوعات را مرتبط با ایدز و همجنسگرایی را بررسی کنیم و احتمال انتقال ایدز از همجنسگرایان را نسبت به رابطه مرد و زن مقایسه کنیم.

منتقل شدن ایدز از مرد به مرد دیگر از طریق رابطه مقعدی:

یکی از رابطه‌هایی که در بین همجنسگرایان مرد بیشتر رخ می‌دهد رابطه مقعدی است.

به دلیل اینکه میزان عفونت در بخش مقعد شایع است و همچنین مخاط روده خیلی نازک و تحریک پذیر می‌باشد احتمال انتقال ویروس ایدز در رابطه مقعدی افزایش می‌یابد .

رابطه مقعدی باعث بروز زخم و صدمه به مقعد می‌گردد و خطر زخم و وجود بریدگی هم می‌توانند تا میزان بالایی سبب انتقال ایدز از پارتنر جنسی فرد شود به همین دلیل رابطه از مقعد یک رابطه پرخطر محسوب می‌شود.

مهم ترین راه انتقال ایدز در همجنس گرایان ایجاد رابطه با ایجاد شریک های جنسی متعدد است:

برخی از همجنس‌گرایان دارای شرکای جنسی متعددی هستند و با افراد مختلف با فاصله زمانی کم رابطه جنسی برقرار می‌کنند یا اینکه با افراد گوناگون به صورت همزمان رابطه جنسی انجام می‌دهند اما این اشخاص باید توجه داشته باشند این عمل علاوه بر اینکه کار ناشایست از نظر اخلاقی می‌باشد سلامت جسمی را در خطر قرار می‌دهد .

بهتر است از انجام رابطه با شریک‌های جنسی متعدد خودداری کنید و حتماً قبل از انجام رابطه از نداشتن بیماری‌های مقاربتی شریک جنسی خود مطمئن شوید .

عدم استفاده از کاندوم در رابطه جنسی:

متاسفانه بسیاری از افراد مخصوصاً افراد همجنسگرای مرد تصور می‌کنند کاندوم صرفاً جهت جلوگیری از بارداری است اما توجه کنید کاندوم تا حد زیادی از انتقال بیماری‌های مقاربتی جلوگیری می‌کند.پس در زمان رابطه جنسی حتماً استفاده از کاندوم را جدی بگیرید .

چرا که به دلیل شیوع بالای بیماری‌های مقاربتی به خصوص در بین همجنسگرایان مرد,استفاده از کاندوم واجب است , و اصلاً کاندوم را وسیله‌ای برای رابطه جنسی بین زن و مرد ندانید و بدون کاندوم از انجام رابطه جلوگیری نمایید.

وجود زخم و بریدگی و خون ریزی در زمان رابطه جنسی احتمال منتقل شدن را افزایش میدهد:

رابطه مقعدی در بین همجنسگرایان مرد بسیار زیاد رخ می‌دهد و همجنسگرایان زن نیز از ابزار مصنوعی برای رابطه مقعدی استفاده می‌کنند, احتمال خونریزی و بروز زخم را افزایش می‌دهد .

به همین سبب اگر فرد فاعل مبتلا به ایدز باشد, با وجود زخم و بریدگی در فرد مفعول به آسانی ایدز از طریق ترشحات از فاعل به مفعول انتقال می‌یابد.

احتمال انتقال ایدز در همجسگرایان مرد بیشتر است یا زن:

یکی از تصورات نادرست این است که به دلیل وجود واژن و ترشحات مخاطی دراین نوع رابطه,احتمال انتقال در بین این نوع گروه بسیار است, اما بهتر است بدانید خطر ابتلا به ایدز طبق آمار در بین همجنسگرایان زن کمتر از همجنسگرایان مرد و همچنین رابطه زن – مرد است.اما توجه کنید این دلیلی بر عدم انتقال ایدز در تشویق به همجنسگرایی بین زنان نمی‌باشد .

چگونه یک رابطه جنسی مطمعن داشته باشیم:

افراد همجنس‌گرا بهتر است, حتماً از کاندوم استفاده کنند و برای اطمینان از عدم ابتلای شریک جنسی به ایدز از کیت تست ایدز استفاده کنند که راهی کاملاً محرمانه و سریع برای تشخیص ایدز است.

منبع:ایدز در بین هم جنسگرایان


چهارشنبه 4 مرداد 1402
بؤلوملر :